Obserwatorzy

22 listopada 2011

Świąteczny hafcik z kotem. Anioł. Imbirowe misie

Ufff!! Udało mi się w końcu zakończyć robienie miniaturek. Resztę wzorków chyba dopiero po nowym roku będę robić. Natchnienie przyszło do mnie ze zdwojoną siłą, odczuwam natychmiastową konieczność zrobienia bransoletki z kamyków, uszycia poduszki i zaczęcia większego haftowanego obrazu. Do tego ciągle z tyłu głowy siedzi mi robienie bombek i kartek z tymi hafcikami co już mam, a także szydełkowe gwiazdki i bombki (przynajmniej po dwie szt). Do świąt już nie wiele czasu, no cóż wena odwiedza mnie rzadko ale za to intensywnie :)

Czy któraś z Was wie, gdzie można kupić tą ocieplinkę co się podszywa patchworki? Biegam po tym moim miasteczku i nic, jak już mają to z podszewką :(

A teraz po kolei:


hafciki małe, ale kanwa drobna więc robiły się mozolnie. Do tego kontury, których robienia szczerze nie znoszę.
A teraz coś dla łasuchów

Imbirowe misie :) Ciasteczka robi się z miodem i dużą dawką "pachnideł" ze szczególnym naciskiem na imbir :) Są słodziutkie i rozgrzewające, pysznie chrupiące, niektórzy uważają że zwyczajnie twarde :) ale dla mnie są chrupiące. Podobno zmiękną jak będą przechowywane na powietrzu. Ja miękkich nie lubię więc zamykam szczelnie. Przepis znalazłam ze dwa lata temu na jakimś blogu.
Jak ktoś ma ochotę spróbować to podaję :
140 g masła (zawsze daję margarynę)
3 łyżki miodu
100 g cukru
Rozpuścić i ostudzić.W międzyczasie mieszamy w misce: 350 g mąki, 1 łyżeczka sody, szczypta pieprzu cayenne, 2 łyżeczki mielonego imbiru, 1 łyżeczka przyprawy do pierników.
Do tego co sypkie wlewamy to co wystygło, mieszamy łyżką i do lodówy na ok pół godz. Potem wałek, foremka i do dzieła! Pieką się ok 10 min w 160-180 stopni. Wyjmuję jak są rumiane, tuż po wyjęciu są mięciutkie, ale szybko twardnieją. Zimne zamykam w puszcze, by nie zmiękły ponownie.
W praktyce zestaw przypraw kombinuję po swojemu, stałym elementem jest imbir, a cała reszta jak leci, grunt by świątecznie pachniało :)

***
Dziękuję za wszystkie miłe słowa, że tak chętnie mnie odwiedzacie i jeszcze chce wam się napisać :) Witam też nowych obserwatorów, cieszę się że zacne grono się powiększa.

11 komentarzy:

  1. Kicia śliczna :) I też nienawidzę robić konturów. Przez to bardzo wiele wzorów w ogóle nie zaczynam, bo wiem, że wścieknę się na tym ostatnim etapie.
    Muszę zacząć robić kartki świąteczne, bo obudzę się z ręką w nocniku i skończy się na kupnych kartkach ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne hafciki, wykorzystaj tą intensywną wenę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hafciki przecudne misie napewno smakowite,a co do ocieplinki to nic Ci nie doradze bo ja tez mieszkam w takim malym miasteczku ze nic tu nie ma a jak juz cos chce kupic to jade do wiekszego miasta oddalonego o prawie 50km od mojej miejscowosci.Ale moze zobacz na allegro,moze tam cos znajdziesz?Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja haftująca nie jestem więc bardzo podziwiam takie śliczne hafciki :) Życzę Ci abyś w tej wenie jak najwięcej zrobiła :) Na miśki to już mam ochotę ,bo też lubię takie chrupiące ciasteczka :) A co do ociepliny to widziałam na allegro i nawet chyba jest taniej jak w sklepach.Ja kupiłam na allegro wypełnienie do moich tild i wychodzi mi taniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie i smacznie:) Hafciki urocze!Przepis z chęcią wypróbuję:)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te Twoje hafciki, no i przepis też wygląda smakowicie. Muszę spróbować:)

    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga

    www.kasiulkowetwory.blospot.com

    Pozdrawiam- ARTYSTKA26

    OdpowiedzUsuń
  7. Super hafty:-) Ocieplina- w sklepie z materiałami, w pasmanterii, Jeżeli nie było w takiej w której byłaś spróbuj w większym sklepie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne hafty. Za ocieplną zobacz na allegro. Ciasteczka mniam -pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne hafty. Tego rodzaju ciasteczka i koniecznie chrupiące to moja tradycja świąteczna...mniam, to już niedługo.
    Ocieplina - http://swiatpasji.pl/sklep/watolina__ovata__ocieplina_50_x_90_cm-9621.html
    sprawdź czy o ten rodzaj ociepliny chodzi, szybka wysyłka-polecam. Pozdrawiam.;)
    http://ewuva.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Hafciki super. Ciastka wyglądają apetycznie, ale wolę ciasta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hafciki super a na imbirowe misie już mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo :)