Obserwatorzy

13 października 2014

Jesienne róże

Uwielbiam jesień. To zdecydowanie moja pora roku :)
Lubię jesienną krzątaninę w ogrodzie, kolory, pogodę tą deszczową również, lubię jesienne kwiaty. Jesień jest piękna, inspirująca i trwa zdecydowanie za krótko.

Na fotce zapowiedź tego co zaprząta obecnie mój twórczy świat. Kwiatki z liści na razie wrzucone byle jak do wazonu czekają na ułożenie w jesienne kompozycje. Wrabiany kocyk, który dopiero kocykiem się staje. Żywe róże załapały się na fotkę bo akurat dostałam :) cięte kwiaty to moja obsesja, nic nie poprawia mi tak humoru jak bukiet, no może poza nowymi nitkami, szydełkami i resztą robótkowych akcesoriów :)

Przytaszczyłam do domu mnóstwo żołędzi wobec których mam niecne zamiary:) oraz szyszki modrzewiowe i sosnowe, będzie się działo!
Ale to dopiero plany, które się zrealizują jak czas pozwoli.

Jesień to też czas chomikowania, lubię robić przetwory z myślą o zimie, widok zapełniających się półek w piwnicy sprawia przyjemność. No i oczywiście to też czas dyniowych placuszków, marchwiowych, a ostatnio testuję także buraczane. O tym, że bułeczki z buraka cukrowego są pyszne wiedziałam od dawna, ale smak placków z buraka ćwikłowego odkryłam dopiero w tym roku. Recepturę ciągle udoskonalam, ale zapewniam Was, że mają smak niepowtarzalny. I ciasto marchewkowe z masą kawową..... poezja.
Dynia w tym roku urosła mi jedna, ale za to olbrzymia waży ponad 20kg. już wkrótce nastąpi uroczyste otwarcie :)  będą pestki i zupa dyniowa i ciasto dyniowe i oczywiście placuszki na słodko.
Jak tu nie kochać jesieni :)

a na koniec piosenka, którą sobie podśpiewuje podczas ogrodowej krzątaniny. Pamięta ktoś jeszcze tego pana?





10 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa tych jesiennych dekoracji... a kocyk wygląda świetnie! Uwielbiam ciasto marchewkowe ;-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki robię, ale nie tak różnorodne jak Ty, jesień też bardzo lubię. Kocyk wygląda ciekawie, jest śliczny. Bukiety z róż- bajka. Fogga pamiętam i zawsze z sentymentem wspominam tę dobrotliwą twarz, piękne teksty piosenek i chwytające za serce wykonanie. Moją ulubioną jest " Szczęście trzeba rwać, jak młode wiśnie" Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęście.... to nie Fogga, ale też piękna piosenka :)

      Usuń
  3. Uwielbiam oglądać jesienne dekoracje :-) Bardzo jestem ciekawa Twoich...
    Kocyk już wygląda świetnie. Piękne róże - i te żywe i te na kocyku.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Róże ,różami ale tam jakaś wrabiana piękność się znajduje:) !!!!!pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pierwszy raz w tym roku poznałam smak dyni - i obiecałam sobie, że na wiosnę muszę ją koniecznie posadzić w moim ogródku! Była dynia na mleku, zupa dyniowa i nawet rogaliki dyniowe :) Uwielbiam taką jesień jak teraz - ciepłą i słoneczną, pełną kolorów, mam nadzieję, że szarości i deszcz nie pokażą się za szybko...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię jesienne dekoracje;różyczki z liści też co roku z moimi dziewczynkami robię;ciekawa jestem twoich jesiennych stroików-z przyjemnością do Ciebie zajrzę
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny dziś twój post jest - uwielbiam róze - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja to jakaś inna jestem bo nie lubie jesieni , wolę zimę ,,
    Ładnie dzisiaj u ciebie ,,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo :)